jueves, 8 de febrero de 2018

Cemu v1.11.4

Nueva versión final de este emulador de Wii U que va mejorando cada vez más pero por ahora empiezan a funcionar juegos, es algo lento todavía pero progresa muy rápido.

Características:
- Puede correr imágenes de Wii U encriptadas (WUD) y archivos RPX/RPL
- Resolución Interna es  1920x1080 (Si el juego la soporta)
- Sin optimizar. Espera bajos framerates y largos tiempos de carga.
- Funciona sólo en Windows x64 . puede que en otras plataformas posteriormente.
- Requerido OpenGL 3.3

CAMBIOS:
– Mejoras de compatibilidad
– Reducido el uso total de memoria
– Añadida la opción -nolegacy para las Intel GPUs (con ella no utiliza los arreglos especificos  para Intel)
– Algunos pequeños arreglos de fallos y mejoras

En detalle:
# New in 1.11.4b:
– coreinit: Fixed codegen API (OSGetCodegenVirtAddrRange) to be compatible with new RPL loader
– rpl: Added support for reloc types 0xFB (REL16 high) and 0xFD (REL16 low)
– misc: Minor tweaks in nfp.GetNfpState
– misc: Added API nn_acp.ACPIsOverAgeEx, coreinit.MEMCalcHeapSizeForUnitHeap, avm.AVMIsHDCPAvailable, avm.AVMIsHDCPOn

# New in 1.11.4:
– general: Cemu will now load shareddata system fonts from mlc01/sys/title/0005001b/10042400/content/ if available
– general: Slightly reduced overall memory usage
– rpl: Rewrote RPL loader from scratch for better accuracy
– New memory base for modules is 0x02000000
– coreinit: Fixed implementation of MCP_FullDeviceList to include disconnected devices
– input: Fixed GamePad rumble not working for XInput
– nn_nim: Partially implemented NIM API and added IOSU nim module
– nn_boss: Fixed memory corruption during BOSS file download
– nn_fp: Added API GetMyPrincipalId, GetMyAccountId, GetMyScreenName, GetMyMii, CheckSettingStatusAsync, UpdatePreferenceAsync, InitializeAdmin, IsInitializedAdmin
– nn_fp: Added IOSU FPD module
– drmapp: Added API NupChkIsFinished()
– GX2: Added -nolegacy command line parameter to disable all Intel GPU workarounds
– GX2: Updated bilinear and bicubic filter to avoid issues on Intel GPUs
– GX2: Fixed rare infinite loop caused by drawcalls that referenced the same texture data more than once with incompatible formats
– GX2: Added support for 2D_ARRAY textures in GetTextureResInfo shader instruction
– GX2: Fixed _GX2AllocFromDefaultHeap incorrectly using MEMAllocFromDefaultHeap instead of MEMAllocFromDefaultHeapEx



Página oficial:
http://cemu.info/

Download:
http://cemu.info/releases/cemu_1.11.4.zip


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